IGB

Connexion

(Article of periodic en Allemand - 2003)

Document title

Qualität der Lehrerbildung an der Universität - Lehrerbefragung zur Ausbildung in Geographie, Geographiedidaktik und in den Erziehungs-wissenschaften in Bayern (Allemand)
La qualité de la formation des enseignants à l'université. Une enquête parmi les enseignants portant sur leur formation en géographie, en éducation géographique et en sciences de l'éducation en Bavière

Authors(s) and Affiliation(s)

HEMMER I. ; OBERMAIER G. ;

Abstract

Young teachers were questioned about the quality of their training. The result : All three fields are considered to be highly important, the training in all three fields is considered to be unsatisfactory. Geography would have to offer more methodology and regional geography. Geographical education should offer more new teaching methods, computer training and didactics for field trips. The Educational Sciences should supply more problem-oriented case studies. - (HPB)

Source

Article of periodic

published at : Geographie und ihre Didaktik / ISSN 0343-7256

Editor : ALLEMAGNE

Millesime : 2003, vol. 31, no2 [pp. 80-109]

Bibliographic references : 14 ref.

Collation : Illustration ;

Language

Allemand

Localisation

Réseau PRODIG - Paris

Tous droits réservés © Prodig - Bibliographie Géographique Internationale (BGI), 2005.
Refdoc record number (ud4) : 16479057 : Permanent link - XML version
Powered by Pxxo