IGB

Connexion

(Article of periodic en Allemand - 2003)

Document title

Fachlichkeit im fächerübergreifenden Unterricht. Konzeption und Evaluierung einer sozialwissenschaftlichen Einführung in die Geographie (Allemand)
Expertise parmi les sciences connexes de l'enseignement. Conception et évaluation d'une introduction à la géographie sous l'angle des sciences sociales

Authors(s) and Affiliation(s)

HENNINGS W. ;

Abstract

The central thesis : even in branch-connecting teaching, the importance of Geography will not be diluted. Following the categories of branch-connecting teaching, the author shows the potential of these different forms. To connect the expertise and the overview, he proposes a combination of these aspects. Expertise has its place in special courses as well as the principle of branch-connecting aims ; they all show to educational and human capabilities. - (HPB)

Source

Article of periodic

published at : Geographie und ihre Didaktik / ISSN 0343-7256

Editor : ALLEMAGNE

Millesime : 2003, vol. 31, no3 [pp. 131-147]

Bibliographic references : dissem.

Language

Allemand

Localisation

Réseau PRODIG - Paris

Tous droits réservés © Prodig - Bibliographie Géographique Internationale (BGI), 2005.
Refdoc record number (ud4) : 16479060 : Permanent link - XML version
Powered by Pxxo