IGB

Connexion

(Article of periodic en Anglais - 2007)

Document title

Geospatial concept understanding and recognition in G6-College students : a preliminary argument for minimal GIS

Authors(s) and Affiliation(s)

MARSH M. ; GOLLEDGE R. ; BATTERSBY S.E. ;

Abstract

Cette recherche met en lumière les différences liées au grade scolaire dans la reconnaissance et la compréhension des concepts géospatiaux. On peut utiliser les résultats pour renseigner le développement d'un SIG minimal. Expériences pédagogiques aux Etats-Unis

Source

Article of periodic

published at : Annals of the Association of American Geographers / ISSN 0004-5608 / CODEN AAAGAK

Editor : Association of American Geographers, Washington, DC - ETATS-UNIS (1911)

Millesime : 2007, vol. 97, no4 [pp. 696-712]

Bibliographic references : 21 ref.

Collation : Illustration ;

Language

Anglais

Localisation

Laboratoire INTERGEO - Paris

INIST-CNRS, Cote INIST : 5096

Tous droits réservés © Prodig - Bibliographie Géographique Internationale (BGI), 2008.
Refdoc record number (ud4) : 20203004 : Permanent link - XML version
Powered by Pxxo