IGB

Connexion

(Article of periodic en Anglais - 2009)

Document title

Neighbourhood effects on youth educational achievement in the Netherlands : can effects be identified and do they vary by student background characteristics ?

Authors(s) and Affiliation(s)

SYKES B. (1) ; KUYPER H. (2) ;
(1) Institute for Metropolitan and International Development Studies, Univ., Amsterdam, PAYS-BAS
(2) Institute for Educational Research, Univ., Groningen, PAYS-BAS

Abstract

Etude de la relation entre les performances éducatives des jeunes néerlandais et leurs conditions de vie dans leur environnement résidentiel (recherche d'éventuels effets de voisinage). L'A. se demande si ces associations varient en fonction du statut socio-économique, du genre ou du lieu d'origine.

Source

Article of periodic

published at : Environment & planning A / ISSN 0308-518X

Editor : Pion, London - ROYAUME-UNI (1974)

Millesime : 2009, vol. 41, no10 [pp. 2417-2436]

Collation : 2 fig., 3 tabl.

Language

Anglais

INIST-CNRS, Cote INIST : 15583 A

Digital Object Identifier

Go to electronic document thanks to its DOI : doi:10.1068/a41255

Tous droits réservés © Prodig - Bibliographie Géographique Internationale (BGI), 2010
Refdoc record number (ud4) : 22359600 : Permanent link - XML version
Powered by Pxxo