IGB

Connexion

(Article of periodic en Anglais - 2010)

Document title

Ethnic segregation and performance inequality in the Swedish school system : a regional perspective

Authors(s) and Affiliation(s)

ANDERSSON E. ; ÖSTH J. (1) ; MALMBERG B. (2) ;
(1) Uppsala University, Department of Social and Economic Geography, Uppsala, SUEDE
(2) Dept. of Human Geography, Stockholm University, Stockholm, SUEDE

Abstract

La Suède n'est plus aussi homogène qu'auparavant sur le plan ethnique. Les AA. étudient les effets de ce changement sur la ségrégation scolaire. Hypothèse que l'implantation d'une minorité visible a entraîné un processus de ségrégation scolaire (modèle de Schelling). Etude comparée de régions où l'importance des minorités présente des différences, afin de tester ce modèle.

Source

Article of periodic

published at : Environment & planning A / ISSN 0308-518X

Editor : Pion, London - ROYAUME-UNI (1974)

Millesime : 2010, vol. 42, no11 [pp. 2674-2686]

Bibliographic references : 2 p.

Collation : 5 tabl.

Language

Anglais

INIST-CNRS, Cote INIST : 15583 A

Digital Object Identifier

Go to electronic document thanks to its DOI : doi:10.1068/a43120

Tous droits réservés © Prodig - Bibliographie Géographique Internationale (BGI), 2011
Refdoc record number (ud4) : 23821227 : Permanent link - XML version
Powered by Pxxo