IGB

Connexion

(Article of periodic en Anglais - 2011)

Document title

Urban amenities and agglomeration economies ? : the locational behaviour and economic success of Dutch fashion design entrepreneurs

Authors(s) and Affiliation(s)

WENTING R. (1) ; ATZEMA O. (2) ; FRENKEN K. (3) ;
(1) Utrecht School of Economics, Faculty of Law, Economics and Governance, Univ., Utrecht, PAYS-BAS
(2) Economic Geography, Urban and Regional Research Centre Utrecht (URU), Faculty of Geosciences, Univ., Utrecht, PAYS-BAS
(3) Eindhoven Centre for Innovation Studies (ECIS), School of Innovation Sciences, Univ. of Technology, Eindhoven, PAYS-BAS

Abstract

Les AA. étudient dans quelle mesure les aménités urbaines et les économies d'agglomération influencent le choix d'installation et la réussite économique des créateurs de mode à Amsterdam. Les résultats montrent que ces entrepreneurs accordent plus d'importance aux aménités qu'aux économies d'agglomération et qu'ils bénéficient de plus d'opportunités en matière de réseaux professionnels qu'ils soient à l'intérieur ou à l'extérieur du cluster

Source

Article of periodic

published at : Urban studies / ISSN 0042-0980

Editor : Longman Group, Harlow - ROYAUME-UNI (1964)

Millesime : 2011, vol. 48, no7 [pp. 1333-1352]

Bibliographic references : 3 p.

Collation : 1 fig., 4 tabl., 1 carte

Language

Anglais

Digital Object Identifier

Go to electronic document thanks to its DOI : doi:10.1177/0042098010375992

Tous droits réservés © Prodig - Bibliographie Géographique Internationale (BGI), 2011
Refdoc record number (ud4) : 24247490 : Permanent link - XML version
Powered by Pxxo