IGB

Connexion

(Article of periodic en Allemand - 2010)

Document title

Wertschöpfung in der Kreativwirtschaft. Der Fall der elektronischen Klubmusik (Allemand)
La création de valeur dans les industries créatives. Le cas de la musique urbaine

Authors(s) and Affiliation(s)

LANGE B. ; BÜRKNER H.-J. ;

Abstract

The paper asks how the concept of value chains can be applied to creative industries, especially the electronic club music. By focussing on concrete interaction pattern, as proposed by Barnes (2008), this article discusses an alternative approach based on empirical reconstructions of pattern of value creation within selected branches of electronic club music in the cities of Berlin and Leipzig. - (IfL)

Source

Article of periodic

published at : Zeitschrift für Wirtschaftsgeographie / ISSN 0044-3751

Editor : Buchenverlag, Frankfurt - ALLEMAGNE (1957)

Millesime : 2010, vol. 54, no1 [pp. 46-68]

Bibliographic references : 77 ref.

Collation : 3 fig.

Language

Allemand

Tous droits réservés © Prodig - Bibliographie Géographique Internationale (BGI), 2011
Refdoc record number (ud4) : 24547202 : Permanent link - XML version
Powered by Pxxo