IGB

Connexion

(Article of periodic en Anglais - 2012)

Document title

Graduate education in U.S. geography : students' career aspirations and faculty perspectives

Authors(s) and Affiliation(s)

MONK J.J. (1) ; FOOTE K.E. (2) ; SCHLEMPER B. (3) ;
(1) School of Geography and Development, Univ. of Arizona, Tucson, ETATS-UNIS
(2) Dept. of Geography, Univ. of Colorado, Boulder, ETATS-UNIS
(3) Dept. of Geography and Planning, Univ., Toledo, ETATS-UNIS

Abstract

Sur la base d'une analyse qualitative d'interviews conduits dans cinq départements de doctorat et de master choisis de manière à refléter divers programmes aux Etats-Unis, on observe une différence sensible entre les aspirations des étudiants et les perceptions de leurs talents.

Source

Article of periodic

published at : Annals of the Association of American Geographers / ISSN 0004-5608 / CODEN AAAGAK

Editor : Association of American Geographers, Washington, DC - ETATS-UNIS (1911)

Millesime : 2012, vol. 102, no6 [pp. 1432-1449]

Bibliographic references : 3 p.

Collation : 2 tabl.

Language

Anglais

INIST-CNRS, Cote INIST : 5096

Tous droits réservés © Prodig - Bibliographie Géographique Internationale (BGI), 2012
Refdoc record number (ud4) : 26722553 : Permanent link - XML version
Powered by Pxxo